Żeby praca z samochodem była możliwa, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, gdzie znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim jest alternator lub ewentualnie, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność podczas zmiennej pracy naszego samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika i akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to też w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze zaopatrywanie energii automobilowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, bądź też również szybkość obrotowa wału korbowego jest nazbyt niska, by uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach można znaleźć na Akumulator litowy LiFePO4 12v. Właśnie dlatego także w momencie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co umożliwia uruchomienie auta. Akumulator zwiększa też komfort w czasie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w aucie, kiedy silnik jest wyłączony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz